|
|
|
17-01-1963
|
C/N 1071 (M-071) stod klar ved Sud Aviation’s fabrik i Marignane (Marseille) i Frankrig i, og fik samme dag registreringsnummeret M-071. |
|
20-01-1963
|
Færgeflyvning fra Frankrig til Danmark, påbegyndt. |
|
23-01-1963
|
Ankomst til Flyvestation Værløse. |
|
28-03-1963
|
M-071 blev overdraget til Eskadrille 722 og Søværnets Flyvetjeneste. |
|
29-04-1966
|
M-071 måtte sikkerhedslande, efter den havde fået beskadiget et halerotorblad. |
|
29-04-1977
|
M-071 tilgik Søværnets Flyvetjeneste, som fra den dag blev en selvstændig enhed under Søværnets Operative Kommando. |
|
01-12-1982
|
M-071 havde sidste flyvning, og blev udfaset fra Søværnets Flyvetjeneste samme dag. |
|
08-02-1983
|
M-071 solgt til Tratco S.A. i Luxembourg, og indregistreret som LX-EEE. |
|
03-1983
|
LX-EEE (M-071) blev videresolgt til Rhein Helikopter i Schweiz, og indregistreret som HB-XNZ. |
|
02-06-1987
|
HB-XNZ (M-071) blev solgt til Air-Glaciers S.A. i Schweiz.
|
|
30-05-2013
|
HB-XNZ (M-071) udfaset fra Air-Glaciers S.A., efter at stellet havde nået den maximale flyvetid. |
|