|
|
|
20-01-1963
|
C/N 1070 (M-070) stod klar ved Sud Aviation’s fabrik i Marignane (Marseille) i Frankrig, og blev registreringsnummeret M-070. |
|
20-01-1963
|
Færgeflyvning fra Frankrig til Danmark, påbegyndt. |
|
23-01-1963
|
Ankomst til Flyvestation Værløse. |
|
27-03-1963
|
M-070 blev overdraget til Eskadrille 722 og Søværnets Flyvetjeneste. |
|
29-04-1977
|
M-070 tilgik Søværnets Flyvetjeneste, som fra den dag blev en selvstændig enhed under Søværnets Operative Kommando. |
|
21-02-1980
|
M-070 fik store skader under landing på Flyvestation Værløse. Piloten foretog en fejlmanøvrering under landingen, som forårsagede at hovedrotoren ramte halebummen. Ingen ombordværende kom til skade under hændelsen. |
|
22-02-1980
|
M-070 blev kasseret, på grund af de store skader der var pådraget helikopteren. |
|
21-04-1980
|
M-070 blev afskrevet og udfaset fra Søværnets Flyvetjeneste. Helikopteren blev konserveret for opbevaring for senere museumsbrug. |
|
03-1981
|
M-070 blev udlånt til Helikoptermekanikerskolen i Dragør ved Kastrup. |
|
01-09-1995
|
M-070 fik en plads på Ålborg Marine- og Søfartsmuseum, hvor den stadig befinder sig. |
|