|
|
|
05-1962
|
C/N 1019 (M-019) stod klar ved Sud Aviation’s fabrik i Marignane (Marseille) i Frankrig og registreringsnummeret M-019. |
|
06-06-1962
|
Færgeflyvning fra Frankrig til Danmark, påbegyndt. |
|
08-06-1962
|
Ankomst til Flyvestation Værløse. |
|
06-07-1962
|
M-019 blev overdraget til Eskadrille 722 og Søværnets Flyvetjeneste. |
|
31-07-1967
|
M-019 havde en hård landing på Arresø og fik beskadiget et halerorsblad og to andre brækkede. Ingen ombordværende kom til skade under hændelsen. M-019 blev samme dag transporteret til Flyvestation Værløse, og blev kort efter repareret. |
|
10-12-1970
|
Under et hover på Flyvestation Værløse, faldt M-019 igennem og ramte jorden med halen først, hvorefter den væltede om på højre side. M-019 blev repareret kort efter. |
|
29-04-1977
|
M-019 tilgik Søværnets Flyvetjeneste, som fra den dag blev en selvstændig enhed under Søværnets Operative Kommando. |
|
01-12-1982
|
M-019 havde sidste flyvning, og blev udfaset fra Søværnets Flyvetjeneste samme dag. |
|
03-1983
|
LX-AAA (M-019) blev videresolgt til Air-Glaciers S.A. i Schweiz, og indregistreret som HB-XOE.
|
|
01-12-1983
|
Helikopteren blev solgt til Tratco S.A. i Luxembourg, og indregistreret som LX-AAA. |
|
30-05-2013
|
HB-XOE (M-019) udfaset fra Air-Glaciers S.A. |
|
10-2018
|
HB-XOE (M-019) brugt til undervisning ved Höhenzentrum Zofingen.
|
|