|
|
|
07-12-1946
|
121 (11-113) modtaget af Hærens Flyvetropper ved Kastrup. |
|
07-12-1946
|
121 (11-113) flyves som første flyvning til Værløselejren. |
|
20-12-1946
|
Opmagasineret på Værløselejren. |
|
27-05-1947
|
121 (11-113) tildeles Flyveskole på Luftmarinestation Avnø. |
|
05-11-1947
|
Omregistreret til 11-113. |
|
26-10-1948
|
Til Flyvemekanikerskolen på Flyvestation Værløse. |
|
06-05-1949
|
Under indflyvning til Luftmarinestation Avnø, kolliderede KZVIII 63-621 med 11-113 i ca. 100 meters højde.
Under anflyvningen havde piloterne vurderet afstanden forkert til det andet fly, og i det sidste drej ramte 11-113 højderoret på 63-621 med højre vinge der resulterede i at 11-113 kun havde 1/3 af højderoret tilbage.
Piloten mistede kontrollen med 11-113 og styrtede ned i fjorden, ca. 3-400 meter fra land. Piloten slap med mindre skader ved styrtet, men 11-113 var totalskadet. KZ-IIIV 63-621 fik kun mindre skader ved kollisionen.
|
|
09-05-1949
|
Venstre vingeplan og instrumenter afmonteres for transport til Værløselejren. Senere blev flyet kasseret, men rørstellet blev brugt til undervisningsbrug. |
|
1974
|
Udstillet på Egeskov slot. |
|
1976
|
Rørstellet er udstillet på torvet i Helsingør. |
|
11-06-1977
|
Udstillet på Egeskov slot. |
|
1999
|
Flyttet til Danmarks Flyvemuseum i Helsingør (Nu Danmarks Tekniske Museum), efter længerevarende restaurering. |
|