11-05-1956
|
47-426 Havde første flyvning. |
|
09-07-1956
|
47-426 ankom til Flyvestation Ålborg. |
|
10-07-1956
|
47-426 tildelt Eskadrille 724 på Flyvestation Ålborg. |
|
02-08-1956
|
Under en flyvning observerede piloten at hydrauliktrykket faldt, da piloten ville sænke dive brakes (luftbremsen), hvorefter trykket blev opbygget meget langsomt. Piloten besluttede at flyve tilbage og lande.
Ved sænkning af flaps, måtte piloten bruge nødflaps-kontrollen for at få sænke dem. Landing forløb normalt, men 5 sekunder inde i landingen forsvandt trykket på bremserne.
Flyet stoppede 200 meter udenfor baneenden, heldigvis uden at have fået nogen skader.
Årsag: Et brud på en hydraulikledning resulterede i tryk tabet. |
|
16-11-1956
|
47-426 havde en mid-air kollision med 47-429.
Omstændighederne ved kollisionen er lidt uklare, fordi ingen af piloterne havde observeret en kollision. Kollisionen fandt muligvis sted under et loop i høj fart, da piloten i 47-429 havde set et glimt af 47-426 komme forbi da 47-429 lå omvendt i loopet.
Piloten i 47-426 ikke mærket ikke en kollision, men han havde dog fortage en forbiflyvning.
Begge piloter opdagede først på jorden, at de havde haft et mid-air kollision. 47-426 fik mindre skrammer på halen, og højre højderors-tip blev bøjet nedad.
Årsag: Uautoriseret flyvning - Pilotfejl.
|
|
03-06-1958
|
47-426 havde et mindre taxihavari da, flyet kørte af rullebanen efter landing på bane 09 på Flyvestation Karup. |
|
10-06-1958
|
47-426 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation Karup. |
|
08-07-1958
|
47-426 kørte i nettet efter landing, på Flyvestation Karup.
Flyet fik en slidbane-separation efter touch-down. Slidbane-stykket ramte hydraulikledningen til bremserne, som revnede.
Årsag: For stor landingshastighed, samt dårlig overflade på Flyvestation Karups bane.
|
|
17-11-1958
|
47-426 beskadigede slæbesko, og bagkroppen, da flyet ramte banen under landing eller touch-and-go. |
|
16-03-1959
|
47-426 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation Skrydstrup. |
|
1960
|
47-426 omregistreres til E-426. |
|
06-01-1960
|
47-426 landede uden at venstre hovedhjul var ude. Piloten holdt venstre vinge oppe så længe som det var muligt, og kørte kun på næse og højre hovedhjul.
Hastigheden var så lav at venstre vinge rørte banen, kørte flyet af banen.
Årsag: Løs spændskive forhindrede venstre hovedhjulsdør i at åbne.
|
|
13-03-1961
|
Turbinehaveri under flyvning i 20.000 fods højde (ca. 6000 meter). Piloten hørte et højt knald fra motoren, og vendte straks tilbage mod Flyvestation Ålborg.
Årsag: Et lavtryksturbineblad var knækket, og havde slået hul i udstødningskeglen.
Flyet kasseres efter denne hændelse. |
|
24-04-1961
|
Tildelt Flyvevåbnet Konstabel Skole på Flyvestation Værløse, til uddannelsesbrug. |
|
25-04-1961
|
E-426 udfases fra Flyvevåbnet. |
|
14-07-1987
|
Cockpitsektionen udlånes til Egeskov Veteranmuseum, resten af flyet er på et tidligere tidspunkt blevet skrottet. |
|