|
|
|
09-05-1956
|
47-425 Havde første flyvning. |
|
09-07-1956
|
47-425 ankom til Flyvestation Ålborg. |
|
10-07-1956
|
47-425 tildelt Eskadrille 724 på Flyvestation Ålborg. |
|
10-06-1958
|
47-425 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation Karup. |
|
16-03-1959
|
47-425 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation Skrydstrup. |
|
1960
|
47-425 omregistreres til E-425. |
|
31-03-1974
|
E-425 havde sidste flyvning fra Flyvestation Skrydstrup til Flyvestation Ålborg. |
|
31-03-1974
|
E-425 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet opbevaret på Flyvestation Ålborg |
|
31-10-1975
|
E-425 solgt til Hawker Siddeley Aircraft Ltd., UK. |
|
28-02-1976
|
Ankom til RAF Hatfield, UK på lastbil. |
|
1978
|
Flyttet til RAF Dunsfold, Cranleigh, UK. |
|
28-06-1979
|
E-425 bliver flyttet til Midland Air Museum, Coventry, Baginton, UK. |
|
2000
|
Malet sort i 111 Squadron Black Arrows farver som XG190. |
|
05-2007
|
Malet i Royal Airforces Test squadron "Raspberry Ripple" farver. |
|
10-2008
|
Vingerne blev demonteret og klargjort for flytning til Solway Aviation Museum, Carlisle, UK. |
|
11-2008
|
E-425 leveres til Solway Aviation Museum.
Museet foretog en komplet ommaling af flyet, til den oprindelige olivengrønne bemaling. Næsten identisk, som da den blev udfaset fra Flyvevåbnet.
|
|