|
|
|
04-05-1956
|
47-423 Havde første flyvning. |
|
06-07-1956
|
47-423 ankom til Flyvestation Ålborg. |
|
07-07-1956
|
47-423 tildelt Eskadrille 724 på Flyvestation Ålborg. |
|
10-06-1958
|
47-423 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation Karup. |
|
16-03-1959
|
47-423 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation Skrydstrup. |
|
1960
|
47-423 omregistreres til E-423. |
|
19-07-1963
|
Under takeoff var højderorskontrollen gået i manual og piloten i E-423 afbrød take off. og pga våg bane kunne ikke nå at stoppe og kørte i nettet.
årsag: Pilotfejl. Det viste sig at piloten utilsigtet selv havde påvirket knappen Power Off"-kontakten med sit knæ. |
|
06-10-1970
|
Under landing på Flyvestation Skrydstrup, kollapsede højre hovedstol. |
|
03-1974
|
E-423 havde sidste flyvning fra Flyvestation Skrydstrup til Flyvestation Ålborg. |
|
31-03-1974
|
E-423 blev udfaset fra Flyvevåbnet, hvorefter flyet blev opmagasineret på Flyvestation Ålborg. |
|
31-10-1975
|
E-423 solgt til Hawker Siddeley Aircraft Ltd., UK. |
|
16-05-1976
|
Ankom til RAF Hatfield, St. Albans, UK på lastbil. |
|
1979
|
Flyttet til BAe Apprentice School, RAF Bitteswell, Lutterworth, UK. |
|
02-1980
|
Flyttet til Elstree, London, UK. Brugt for genopbygning af E-418. |
|
04-1980
|
Overdraget til The second world war aircraft preservation society, Lasham Airport, Lasham, Hampshire, UK. |
|
10-2009
|
The second world war aircraft preservation society lukker. De fleste fly forbliver på museets område, inklusiv E-423. |
|
06-2011
|
Solgt til privat ejer, og flyttet til , UK.
|
|
12-2011
|
E-423 solgt og flyttet til en ejer i Abu Dhabi. |
|