|
|
|
25-05-1956
|
47-416 Havde første flyvning.
|
|
18-08-1956
|
47-416 ankom til Flyvestation Ålborg.
|
|
20-08-1956
|
47-416 tildelt Eskadrille 724 på Flyvestation Ålborg.
|
|
10-06-1958
|
47-416 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation
Karup.
|
|
01-12-1958
|
E-416 kort efter take-off, mærkede piloten kraftigt stød i flyet. Efter landing, opdages det at styrbord (højre) inspectionslem til radiobrønden var faldet af i luften og havde ramte undersiden af højre indsugning.
Årsag: teknikker-fejl. Lemmen var ikke blevet sikret. |
|
16-03-1959
|
47-416 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
1960
|
47-416 omregistreres til E-416. |
|
22-08-1969
|
På hjemtur fra air to ground skydning, fik E-416 et Flame-out. Flyet nåede lige over hegnet på Flyvestation Skrydstrup og nødlandede før banen, hvorved næsehjulet brækkede.
Piloten slap af hændelsen større knubs men flyet fik større skade på både for og bagkrop.
|
|
08-03-1973
|
Under natflyvningsmission, hvor der øves natnavigation og formationsflyvning, havarerede E-416.
Under flyvningen lød et knald fra motoren, og Fire Warning begyndte at lyse. Piloten vendte flyet, med retning mod Flyvestation Skrydstrup. Under indflyvningen til Flyvestation Skrydstrup observerede piloten flammer ved venstre indsugning, og samtidig fyldtes cockpittet med røg. Piloten ejectede til sikkerhed. Flyet ramte jorden ved Hytterkobbel nær Skovby Skov.
Årsag: Lækage på hovedbrændstofrøret. |
|