|
|
|
10-04-1956
|
47-412 Havde første flyvning.
|
|
24-08-1956
|
47-412 ankom til Flyvestation Ålborg.
|
|
27-08-1956
|
47-412 tildelt Eskadrille 724 på Flyvestation Ålborg.
|
|
10-06-1958
|
47-412 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation
Karup.
|
|
16-03-1959
|
47-412 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
1960
|
47-412 omregistreres til E-412. |
|
17-07-1967
|
E-412 måtte en tur af banen, da der opstod en bremsefejl på
venstre hovedhjul.
|
|
03-1974
|
E-412 havde sidste flyvning fra Flyvestation Skrydstrup til
Flyvestation Ålborg.
|
|
06-03-1974
|
E-412 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet opbevaret på Flyvestation
Ålborg
|
|
31-10-1975
|
E-412 solgt til Hawker Siddeley Aircraft Ltd., UK. |
|
27-03-1976
|
Ankom til RAF Hatfield, UK på lastbil.
|
|
1979
|
Overdraget til BAe (British Aerospace) RAF Dunsfold, Cranleigh,
UK.
|
|
1983
|
Flyttet til Tangmere Aviation Museum, Tangmere, UK.
|
|
1986
|
Ommalet til Hawker Hunter F.4 XF314/N.
|
|
16-11-1998
|
Flyttet til Frontline Aviation Museum, Sandown, Isle of
Wight.
|
|
06-2000
|
Flyttet til Wycombe Air Park nær Booker Airfield, Buckinghamshire, UK.
|
|
24-08-2005
|
Solgt til Brooklands Museum Team.
|
|
05-09-2005
|
Ankom til Brooklands Museum, Weybridge, Surrey, UK. Flyet venter nu en omfattende renovering. |
|
10-09-2005
|
XE314 (E-412) fik demonteret sine vinger og transporteret med
lastbil til Brooklands Museum.
|
|
2017
|
E-412 færdigremoveret og malet halvt i grund maling og halvt som XF314 fra 43 Squadron. Flyet er udstillet uden vinger på pladsen, foran Concorde simulatoeren.
|
|
2019
|
E-412/XF368 flyttet indenfor, i Aircraft factory hallen.
|
|