47-410 / E-410 (47-410)

Fly oversigt

Data
 
FLV: 47-410 / E-410
C/N: 41H/680269
Registrering: 47-410
Version: F.Mk51
Leveringsdato: 24-08-1956
Udfasningsdato: 26-03-1974
Flyvetimer:
- Levering:
- Udfasning:
- Nuværende:

Hændelser

Dato Hændelse  
 
27-03-1956

47-410 Havde første flyvning.

24-08-1956

47-410 ankom til Flyvestation Ålborg.

27-08-1956

47-410 tildelt Eskadrille 724 på Flyvestation Ålborg.

10-06-1958

47-410 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation Karup.

16-03-1959

47-410 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation Skrydstrup.

1960

47-410 omregistreres til E-410.

03-10-1967

Under landing på Flyvestation Skrydstrup, punkterede venstre hovedhjul og flyet kørte i nettet.

 

Årsag: Defekt hjul samt pilotfejl efter landingen resulterede i, at flyet kørte i nettet.

 

26-03-1974

E-410 havde sidste flyvning fra Flyvestation Skrydstrup til Flyvestation Ålborg, og blev udfaset fra Flyvevåbnet.

 

Efter udfasningen blev flyet opbevaret på Flyvestation Ålborg.

 

 

 

31-10-1975

E-410 solgt til Hawker Siddeley Aircraft Ltd., UK.

06-03-1976

Ankom til RAF Dunsfold, Cranleigh, UK på lastbil.

1978

Tildelt Hawker Apprentice School på RAF Dunsfold, Cranleigh, UK.

1979

E-410 blev adskilt, og forkroppen brugt sammen med bagkroppen fra Hunter F.4 WV395/8001M. Herefter blev flyet tildelt Aviodome Museum, Schiphol IAP, Amsterdam, Holland.

 

E-410s bagkrop flyttet til RAF Kemple, Kemple, UK, og blev brugt til at genopbygningen af Hunter GA.11 XE707. Flyet blev malet gråt og indregistreret 865/V fra Fleet Requirements Air Direction Unit (FRADU).

 

 

 

26-07-1979

WV395/8001M (E-410 forkrop) flyttet til Aviodome Museum, Schiphol IAP, Amsterdam, Holland.

08-09-1980

WV395/8001M (E-410 forkrop) ommalet til rødt og hvidt med registreringen WV395.

1995

G-BVYH (E-410 bagkrop) indregisteret N707XE og transporteres til USA.

31-01-1995

865/V (E-410s bagkrop) indregistreres G-BVYH.

1998

N707XE (E-410 bagkrop) blev solgt til Global Aviation Inc. og gennemgik en større renovering.

 

2005

XE707 (E-410 bagkrop) transporteres tilbage til England, hvor flyet bliver opmagasineret.

2010

XE707 (E-410 bagkrop) flyttes til Bentwaters Cold War Museum, Rendlesham, Suffolk, UK og udstilles.

Picture Picture Picture
Copyright © 2024 www.Stall.Dk. All rights reserved