|
|
|
21-03-1956
|
47-409 Havde første flyvning.
|
|
20-07-1956
|
47-409 ankom til Flyvestation Ålborg.
|
|
23-07-1956
|
47-409 tildelt Eskadrille 724 på Flyvestation Ålborg.
|
|
10-06-1958
|
47-409 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation
Karup.
|
|
16-03-1959
|
47-409 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
1960
|
47-409 omregistreres til E-409. |
|
24-03-1966
|
E-409 endte i nettet på Flyvestation Skrydstrup, på grund af for stor hastighed under landingen.
Årsag: Pilotfejl. Flyet landede med ca. 7.000 fod tilbage på banen med en hastighed på ca. 278km/t (150 kts.). Flyet skulle på trods af hastigheden have kunnet standse på 4.000 fod. Piloten formoder at han ikke har trukket gashåndtaget helt tilbage, og derfor bremsede flyet ikke optimalt.
|
|
03-1974
|
E-409 havde sidste flyvning fra Flyvestation Skrydstrup til
Flyvestation Ålborg.
|
|
31-03-1974
|
E-409 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet opbevaret på Flyvestation
Ålborg.
|
|
31-10-1975
|
E-409 solgt til Hawker Siddeley Aircraft Ltd., UK. |
|
09-12-1975
|
Ankom til RAF Hatfield, UK på lastbil.
|
|
1978
|
Flyttet til RAF Dunsfold, Cranleigh, UK
|
|
1983
|
Ommalet med registreringen XF383/71. |
|
07-10-1995
|
Flyttet til City of Norwich Aviation Museum, Norwich Airport,
Norwich, UK. Ommalet som XE683/G fra 74 Sqn.
|
|