|
|
|
17-03-1956
|
47-408 Havde første flyvning.
|
|
18-08-1956
|
47-408 ankom til Flyvestation Ålborg.
|
|
20-08-1956
|
47-408 tildelt Eskadrille 724 på Flyvestation Ålborg.
|
|
10-06-1958
|
47-408 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation
Karup.
|
|
16-03-1959
|
47-408 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
1960
|
47-408 omregistreres til E-408. |
|
12-1973
|
E-408 havde sidste flyvning fra Flyvestation Skrydstrup til
Flyvestation Ålborg.
|
|
11-12-1973
|
E-408 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet opbevaret på Flyvestation
Ålborg
|
|
31-10-1975
|
E-408 solgt til Hawker Siddeley Aircraft Ltd., UK. |
|
11-04-1976
|
Ankom til RAF Hatfield, UK på lastbil.
|
|
1977
|
Flyttet til RAF Dunsfold, Cranleigh, UK
|
|
1978
|
Brugt som træningsfly. |
|
1980
|
Opstillet som gate guard ved RAF Brawdy, Haverfordwest, UK.
|
|
27-01-1986
|
Flyttet til RAF Cranwell, Sleaford, UK, og senere opstillet som gate guard ved Department of Air Warfare. |
|
11-1988
|
Opstillet som gate guard ved RAF Sealand, Shotwick, UK. Senere blev flyet ommalet med registreringsnummer WT720/B. |
|
2006
|
Solgt til civil ejer efter lukningen af RAF Sealand og nu
opstillet ved Swinderby Road, syd-øst for North Scarle, UK.
|
|
20-02-2016
|
WT720 (E-408) blev sat til salg igennem brightwells aktionshus, i Leominster, Herefordshire, England.
Flyets sælges uden motor og den generelle status er rimelig, dog trænger til en kærlig hånd.
E-408 er prissat mellem 20.000 og 22.000£.
(foto Brightwells Auctioneers) |
|