|
|
|
15-11-1958
|
35-272 Havde første flyvning. |
|
16-12-1958
|
35-272 ankom til Flyvestation Karup. |
|
19-12-1958
|
35-272 tildelt Eskadrille 724 på Flyvestation Karup. |
|
16-03-1959
|
35-272 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation Skrydstrup. |
|
1960
|
35-272 omregistreres til ET-272. |
|
03-1974
|
ET-272 havde sidste flyvning fra Flyvestation Skrydstrup til Flyvestation Ålborg. |
|
11-03-1974
|
ET-272 blev udfaset fra Flyvevåbnet, og opmagasineret på Flyvestation Ålborg. |
|
31-10-1975
|
ET-272 solgt til Hawker Siddeley Aircraft Ltd., UK. |
|
01-12-1975
|
Ankom til RAF Hatfield, St. Albans, UK på lastbil. |
|
1979
|
Bagkroppen afmonteres og monteres på Hunter GA. 11 WT741. Humberside Aircraft Preservation Society, Elsham Hall, UK. |
|
01-01-1981
|
Halesektion (WT741) til The Bomber County Aviation Museum, Elsham Hall, south Humberside UK. |
|
01-01-1983
|
Renoveret med dele fra XG190 ved Lovaux Limited, Hurn Airport, Bournemouth, UK. |
|
1993
|
Cockpitsektionen til South Yorkshire Aviation Museum, RAF Firbeck, Firbeck, UK. |
|
1995
|
Halesektionen brugt til sammenbygningen af Hunter FR10 XJ714.
Sammenbygget med dele fra WT684 (centersektion), XF383, XM126, XG226, PH-NLH (vinger). |
|
15-02-1995
|
Resterne af ET-272 nær Long Marst, efter af hale sektionen var brugt til opbygningen af XJ714. |
|
03-1998
|
Cockpitsektion solgt til McCarthy Aviation, for sambygning med Hunter XG172. Sammenbygningen blev aldrig færdiggjort. |
|
01-01-2000
|
Cockpitsektion solgt til Classic Jet Aircraft Co. Exeter, UK. |
|
19-12-2000
|
Cockpitsektion til The Boulton Paul association, Wolverhampton, UK.
|
|
2008
|
Cockpitsektion færdig renoveret og malet som RAE (Royal Aircraft Establishment). |
|
2015
|
Cockpit sektionen af XE 531 Royal Aircraft Establishment (ET-272) blev udstillet på Norfolk and Suffolk Aviation Museum, UK. |
|