|
|
|
17-10-1958
|
35-271 Havde første flyvning. |
|
08-11-1958
|
35-271 ankom til Flyvestation Karup. |
|
14-11-1958
|
35-271 tildelt Eskadrille 724 på Flyvestation Karup. |
|
16-03-1959
|
35-271 flytter sammen med Eskadrille 724 på Flyvestation Skrydstrup. |
|
1960
|
35-271 omregistreres til ET-271. |
|
29-03-1974
|
ET-271 havde sidste flyvning fra Flyvestation Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
Herefter blev flyet udfaset fra Flyvevåbnet, og opmagasineret på Flyvestation Ålborg. |
|
31-10-1975
|
ET-271 solgt til Hawker Siddeley Aircraft Ltd., UK. |
|
01-12-1975
|
Ankom til RAF Hatfield, St. Albans, UK på lastbil. |
|
30-06-1979
|
Flyttet til The warbirds of Great Britain Collection, blackbushe airport, Bracknell, UK. |
|
19-04-1980
|
ET-271 ved Blackbushe airport i april 1980. |
|
05-10-1985
|
Lånt til Booker Aircraft Museum, High Wycombe, UK. |
|
1986
|
Solgt til USA. |
|
27-02-1987
|
Indregistreret G-BNFT. |
|
1987
|
Solgt til civil ejer i USA. |
|
05-05-1987
|
Indregistreret N10271, Stead Aviation Corp, Manchester Airport, New Hampshire, USA. |
|
01-01-1996
|
Dele brugt til restaurering af Hunter N745WT
Cockpitsektion er fra RAF Hunter T.Mk.8C (WT745) og hale fra Ex Svensk Flyvevåbens 34006. |
|
18-06-1998
|
Under testflyvning fra Manchester Airport efter en længere genopbygning, Havarerede N745WT.
Ca. 35 minutter inde i flyvningen meldte piloten, at han ville foretage flere touch and go. Få minutter herefter meldte han at han ville lave en fuld-stop landing, hvorpå han meldte at han var nødt til at ejecte. Flyet ramte jorden på en hovedvej 5 km nord for flyvepladsen. Piloten ejectede ikke og omkom.
Årsag: Flyet fløj tør. Fejlvisning på brændstof-indikatorer. Piloten omkom, da han blev i flyet for at undgå huse og personer. |
|