|
|
|
|
|
|
1943
|
EX895 stod klar på North American Aviation Inc. Dallas, USA. |
|
29-11-1946
|
Ankom til København havn ombord på S/S Brazilieu (EX895). |
|
12-1946
|
Ankom til Værløselejren. |
|
1947
|
Omregistreres til 32-351. |
|
15-11-1948
|
Opmagasineret i Hangar 4 på Værløselejren. |
|
05-07-1949
|
Tildelt til 5. Eskadrille på Karup Flyveplads. |
|
18-07-1950
|
Eskadrille 4 Flytter til Værløselejren. |
|
01-1951
|
Opmagasineret på Flyvestation Værløse. |
|
02-1951
|
Tildelt til Eskadrille 722 på Flyvestation Værløse. |
|
25-08-1951
|
Opmagasineret på Flyvestation Værløse. |
|
20-08-1952
|
Tildelt til Eskadrille 722 på Flyvestation Værløse. |
|
17-03-1953
|
Tildelt til Eskadrille 725 på Flyvestation Karup. |
|
10-04-1953
|
Mekanikerskole i Hargar 1 på Flyvestation Værløse. |
|
12-01-1956
|
32-351 havarerede under en aften flyvning fra Kastrup til Flyvestation Karup i dårligt vejr. Flyvningen var planlagt til 2500 fods højde, men flyet lå nærmere 250-300 fods højde, sikkert på grund af dårligt sigtbarhed.
Piloten mistede kontrollen over flyet og havarere 400 meter fra Herstedvester Radiomast, ca. 700 meter nord-vest for Herstedvester. Begge ombordværende omkom.
Årsag: Piloten mistede kontrollen i lav højde pga. defekt kunstig horisont (horisontal indikator) og tilsyneladende fløj direkte i jorden. |
|