|
|
|
12-11-1953
|
51-8504 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-504. |
|
02-12-1953
|
FU-504 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
12-12-1953
|
FU-504 blev overdraget 11 FIS (11 fighter Interceptor
squadron).
|
|
23-04-1960
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-04-1960
|
FU-504 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
27-05-1960
|
FU-504 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Marine Fiddler, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen
til Flyvestation Ålborg.
|
|
28-05-1960
|
FU-504 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
F-504.
|
|
06-07-1960
|
F-504 blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
09-07-1960
|
F-504 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
17-03-1966
|
F-504 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
17-03-1966
|
F-504 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg.
|
|
05-1969
|
F-504 blev flyttet til Flyvestation Karup, og opstillet som
attrap.
|
|
26-03-1992
|
F-504 blev ophugget. |
|