|
|
|
11-11-1953
|
51-8500 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-500. |
|
25-11-1953
|
FU-500 blev tildelt 4901st Support Wing (Atomic).
|
|
31-01-1954
|
FU-500 blev overdraget 56 FIS (56 fighter Interceptor
squadron).
|
|
22-04-1960
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
22-04-1960
|
FU-500 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
27-05-1960
|
FU-500 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Marine Fiddler, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen
til Flyvestation Ålborg.
|
|
28-05-1960
|
FU-500 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
F-500.
|
|
02-11-1960
|
F-500 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
17-03-1966
|
F-500 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
17-03-1966
|
F-500 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg.
|
|
04-1969
|
F-500 blev flyttet til Flyvestation Karup, og blev opstillet som
Attrap.
|
|
17-09-1992
|
F-500 blev flyttet til Det Norske Flyvevåben som ABDR ( Aircraft
Battle Damage Repair) træningsfly.
|
|
2004
|
F-500 blev flyttet til Torp, hvor flyet nu er opmagasineret i Dakota Norway Flighter Divisions hangar. |
|