|
|
|
11-12-1953
|
FU-474 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
17-12-1953
|
FU-474 blev overdraget 37 FIS (37 fighter Interceptor
squadron).
|
|
24-11-1954
|
51-8474 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-474. |
|
23-04-1960
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
27-04-1960
|
FU-474 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
27-05-1960
|
FU-474 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Marine Fiddler, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen
til Flyvestation Ålborg.
|
|
28-05-1960
|
FU-474 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
F-474.
|
|
04-08-1960
|
F-474 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
25-11-1960
|
Under en landing ramte F-474 banen med højre vinge tip, på grund
af turbulens.
|
|
1966
|
F-474 blev flyttet til Flyvestation Karup, og blev opstillet som attrap. |
|
17-03-1966
|
F-474 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
17-03-1966
|
F-474 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg.
|
|
26-03-1992
|
F-474 blev ophugget. |
|