|
|
|
31-10-1953
|
51-8473 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-473. |
|
13-11-1953
|
FU-473 blev tildelt USAF FEAF(USAF Far East Air Force).
|
|
13-11-1953
|
FU-473 tildelt til SARA (Superfund Amendments and Reauthorization Act), og blev opmagasineret for senere udsendelse.
|
|
09-04-1954
|
FU-473 blev overdraget 445 FIS (445 fighter Interceptor
squadron).
|
|
18-10-1954
|
FU-473 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
21-04-1960
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
28-04-1960
|
FU-473 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
27-05-1960
|
FU-473 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Marine Fiddler, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen
til Flyvestation Ålborg.
|
|
28-05-1960
|
FU-473 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
F-473.
|
|
26-07-1960
|
F-473 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
17-03-1966
|
F-473 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
17-03-1966
|
F-473 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg.
|
|
10-06-1988
|
F-473 blev flyttet og opstillet som skydemål på skydeområdet i
Oksbøl.
|
|
2001
|
F-473 blev ophugget. |
|