|
|
|
08-10-1953
|
51-8470 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-470. |
|
22-10-1953
|
FU-469 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
23-10-1953
|
FU-469 blev overdraget 62 FIS (62 fighter Interceptor
squadron).
|
|
19-04-1960
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
27-04-1960
|
FU-469 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
27-05-1960
|
FU-469 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Marine Fiddler, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen
til Flyvestation Ålborg.
|
|
28-05-1960
|
FU-469 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
F-469.
|
|
07-07-1960
|
F-469 blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
11-07-1960
|
F-469 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
17-03-1966
|
F-469 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
17-03-1966
|
F-469 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg.
|
|
05-1969
|
F-469 flyttes til Flyvestation Vandel og opstillet som attrap,
flyet blev samtidig malet grønt.
Serie nummer og reg. nummer blev malet over.
|
|
12-1989
|
F-469 blev ophugget. |
|