|
|
|
07-10-1953
|
51-8453 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-453. |
|
21-10-1953
|
FU-453 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
22-10-1953
|
FU-453 blev overdraget 440 FIS (440 fighter Interceptor
squadron).
|
|
15-04-1960
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
04-05-1960
|
FU-453 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
27-05-1960
|
FU-453 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Marine Fiddler, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen
til Flyvestation Ålborg.
|
|
28-05-1960
|
FU-453 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
F-453.
|
|
13-08-1960
|
F-453 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
10-02-1964
|
Under en landing på Flyvestation Ålborg, kollapsede venstre hovedhjulene. Herefter begyndte F-453 at skride, hvorved næsehjulet blev revet af og flyet fik en mindre kuretur hen ad banen. Piloten slap uskadt.
Årsag: En knækket nedlåstap resulterede i kollapset på hovedhjulet.
|
|
27-02-1964
|
F-453 blev henstillet og brugt til reservedele (kannibalisme). |
|
29-07-1965
|
F-453 blev ophugget. |
|