|
|
|
08-10-1953
|
51-8451 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-451. |
|
23-10-1953
|
FU-451 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
27-10-1953
|
FU-451 blev overdraget 496 FIS (496 fighter Interceptor
squadron).
|
|
23-04-1960
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
23-04-1960
|
FU-451 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
27-05-1960
|
FU-451 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Marine Fiddler, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen
til Flyvestation Ålborg.
|
|
28-05-1960
|
FU-451 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
F-451.
|
|
06-07-1960
|
F-451 blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
09-07-1960
|
F-451 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
04-09-1963
|
F-451 kolliderede med en startvogn under taxi-kørsel.
|
|
09-02-1966
|
F-451 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
09-02-1966
|
F-451 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg.
|
|
10-1968
|
F451 blev flyttet til Flyvestation Tirstrup, og blev opstillet
som Attrap.
|
|
03-1997
|
F-451 blev ophugget. |
|