07-10-1953
|
51-8449 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-449. |
|
15-10-1953
|
FU-449 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
15-10-1953
|
FU-449 blev overdraget 62 FIS (62 fighter Interceptor
squadron).
|
|
07-04-1960
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
27-04-1960
|
FU-449 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
27-05-1960
|
FU-449 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Marine Fiddler, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen
til Flyvestation Ålborg.
|
|
28-05-1960
|
FU-449 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
F-449.
|
|
31-08-1960
|
F-449 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
16-06-1964
|
F-449 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
16-06-1964
|
F-449 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering).
|
|
15-11-1965
|
F-449 blev ophugget på Flyvestation Ålborg. |
|