|
|
|
01-10-1953
|
51-8431 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-431. |
|
19-10-1953
|
FU-431 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
20-10-1953
|
FU-431 blev overdraget 97 FIS (97 fighter Interceptor
squadron).
|
|
20-04-1960
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
15-05-1960
|
FU-431 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
27-05-1960
|
FU-431 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Marine Fiddler, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen
til Flyvestation Ålborg.
|
|
28-05-1960
|
FU-431 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
F-431.
|
|
25-08-1960
|
F-431 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
08-10-1965
|
F-431 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
08-10-1965
|
F-431 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering).
|
|
26-10-1965
|
F-431 opstillet på Flyvestation Skrydstrup som attrap.
|
|
1988
|
F-431 blev flyttet til skydeområdet i Oksbøl.
|
|
2001
|
F-431 blev ophugget. |
|