|
|
|
29-09-1953
|
51-8429 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-429. |
|
16-10-1953
|
FU-429 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
22-10-1953
|
FU-429 blev overdraget 440 FIS (440 fighter Interceptor
squadron).
|
|
20-04-1960
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
29-04-1960
|
FU-429 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
27-05-1960
|
FU-429 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Marine Fiddler, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen
til Flyvestation Ålborg.
|
|
28-05-1960
|
FU-429 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
F-429.
|
|
22-07-1960
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
17-03-1966
|
F-429 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
17-03-1966
|
F-429 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg
|
|
19-06-1975
|
F-429 flyttes til BOR (Brand Og Redning) på Flyvestation
Vandel.
|
|
20-09-1989
|
F-429 Blev solgt som skrot, for senere at blive ophugget. |
|