|
|
|
17-10-1953
|
51-8427 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-427. |
|
18-10-1953
|
FU-427 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
20-10-1953
|
FU-427 blev overdraget 97 FIS (97 fighter Interceptor
squadron).
|
|
26-04-1960
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-04-1960
|
FU-427 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
27-05-1960
|
FU-427 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Marine Fiddler, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen
til Flyvestation Ålborg.
|
|
28-05-1960
|
FU-427 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
F-427.
|
|
29-07-1960
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
18-11-1965
|
F-427 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
18-11-1965
|
F-427 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg
|
|
05-1966
|
f-427 blev flyttet til Flyvestation Karup, og blev opstillet som
Attrap.
|
|
23-03-1992
|
F-427 blev ophugget. |
|