|
|
|
04-09-1953
|
51-8346 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-346. |
|
14-10-1953
|
FU-346 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
15-10-1953
|
FU-346 blev overdraget 95 FIS (95 fighter Interceptor squadron).
|
|
20-04-1960
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
27-04-1960
|
FU-346 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
27-05-1960
|
FU-346 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS Marine
Fiddler, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
28-05-1960
|
FU-346 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til F-346.
|
|
06-07-1960
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
09-07-1960
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation Skrydstrup.
|
|
07-02-1966
|
F-346 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
07-02-1966
|
F-346 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg
|
|
06-1969
|
F-346 flyttes til Flyvestation Skrydstrup, og igen opstillet som attrap. |
|
1988
|
Opstillet som skydemål på skydeområdet ved Oksbøl. |
|
2001
|
F-346 blev ophugget. |
|