21-08-1953
|
51-8307 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-307. |
|
10-09-1953
|
Overdraget til USAF FEAF(USAF Far East Air Force).
|
|
17-09-1953
|
FU-307 blev opmagasineret for senere udsendelse.
|
|
16-12-1953
|
Tildelt 6408th Maintenance and Supply
Group, Kisarazu, Japan.
|
|
10-04-1960
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
27-04-1960
|
FU-307 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
27-05-1960
|
FU-307 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS Marine
Fiddler, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
28-05-1960
|
FU-307 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til F-307.
|
|
19-08-1960
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation Skrydstrup.
|
|
17-03-1966
|
F-307 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
17-03-1966
|
F-307 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg
|
|
05-1969
|
F-307 flyttes til Flyvestation Karup, og igen opstillet som attrap. |
|
08-1976
|
F-307 flyttes og placeres på øvelsespladsen på CF kasernen i
Gudsø ved Kolding. |
|
1997
|
F-307 blev fjernet fra CF Gudsø, og ophugget. |
|