29-07-1953
|
51-6123 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-123. |
|
30-11-1953
|
FU-123 blev tildelt USAF Air Defence Command. |
|
30-11-1953
|
FU-123 blev overdraget 85 FIS (85 fighter Interceptor squadron). |
|
04-04-1958
|
FU-123 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt MAP-7F-733. |
|
04-04-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt. |
|
26-06-1958
|
FU-123 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til Flyvestation Ålborg. |
|
27-06-1958
|
FU-123 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til AL-O. |
|
16-10-1958
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 726 på Flyvestation Ålborg. |
|
06-04-1959
|
AL-O kørte nettet for enden af banen, da bremseskærmen ikke fungerede. |
|
17-10-1960
|
AL-O omregistreret til F-123. |
|
29-09-1961
|
Under en landing i kraftig blæst, regn og tordenvejr, endte F-123 med at aquaplane, og gled ud over banen. Flyet fik en mindre skramme og et bøjet næsehjul. |
|
30-06-1964
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg. |
|
01-1965
|
F-123 blev udfaset fra Flyvevåbnet. |
|
06-05-1965
|
F-123 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation Skrydstrup. |
|
26-03-1992
|
Efter at havde været opstillet som attrap på Flyvestation Karup, blev F-123 ophugget. |
|