|
|
|
27-05-1953
|
FU-119 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt MAP-7F-733. |
|
09-07-1953
|
51-6119 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-119. |
|
13-08-1953
|
FU-119 blev tildelt USAF Air Defence Command. |
|
26-08-1953
|
FU-119blev overdraget 56 FIS (56 fighter Interceptor squadron). |
|
29-05-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt. |
|
26-06-1958
|
FU-119 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til Flyvestation Ålborg. |
|
27-06-1958
|
FU-119 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til AL-B. |
|
29-08-1958
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 726 på Flyvestation Ålborg. |
|
30-11-1959
|
AL-B omregistreret til F-119. |
|
30-06-1964
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg. |
|
03-04-1965
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation Skrydstrup. |
|
08-07-1965
|
F-119 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele (kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation Ålborg |
|
08-07-1965
|
F-119 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation Skrydstrup til Flyvestation Ålborg. |
|
05-1969
|
F-119 flyttet til Flyvestation Vandel, og opstillet ligeledes som attrap. Flyet blev ved samme lejlighed malet grønt, og alle synlige numre fjernet. |
|
20-09-1989
|
F-119 blev ophugget. |
|