|
|
|
31-07-1953
|
51-6118 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-118. |
|
19-10-1953
|
FU-118 blev tildelt USAF Air Defence Command. |
|
20-10-1953
|
FU-118 blev overdraget 97 FIS (97 fighter Interceptor squadron). |
|
31-05-1958
|
Klargøring for søtransport, påbegyndt ved Mobile AMA, Brookley AFB. |
|
02-06-1958
|
FU-118 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt MAP-7F-733. |
|
26-06-1958
|
FU-118 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til Flyvestation Ålborg. |
|
27-06-1958
|
FU-118 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til AB-R. |
|
15-01-1959
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg. |
|
21-10-1960
|
AB-R omregistreret til F-118. |
|
29-12-1964
|
F-118 kørte af banen under landing, da venstre hoved understel brød sammen. |
|
28-05-1965
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation Skrydstrup. |
|
17-09-1965
|
F-118 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation Skrydstrup til Flyvestation Ålborg. |
|
17-09-1965
|
F-118 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele (kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation Ålborg |
|
05-1966
|
Opstillet som attrap på Flyvestation Karup. |
|
26-03-1992
|
F-118 blev ophugget. |
|