|
|
|
03-06-1953
|
51-6096 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-096. |
|
17-06-1953
|
FU-096 blev tildelt USAF Air Defence Command. |
|
10-07-1953
|
FU-096 blev overdraget 331 FIS (331 fighter Interceptor squadron). |
|
14-04-1958
|
FU-096 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt MAP-7F-733. |
|
16-04-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt. |
|
26-06-1958
|
FU-096 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til Flyvestation Ålborg. |
|
27-06-1958
|
FU-096 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til AL-L. |
|
24-09-1958
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 726 på Flyvestation Ålborg. |
|
31-01-1959
|
Flyet kørte af banen under landing, på grund af dårlig landingsteknik.
AL-L fik mindre skader, og blev repareret til flyveklar tilstand d. 09. feb. 1959. |
|
19-12-1960
|
AL-L omregistreret til F-096. |
|
01-07-1964
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg. |
|
01-1965
|
F-096 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele (kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation Ålborg. |
|
06-1969
|
F-096 flyttes til Flyvestation Vandel og opstillet ligeledes som attrap.
Flyet blev ved samme lejlighed malet grønt, og alle synlige numre fjernet. |
|
20-09-1989
|
F-096 blev solgt som skrot, og ophugget |
|