|
|
|
23-10-1953
|
51-6062 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-062. |
|
04-11-1953
|
FU-062 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
05-11-1953
|
FU-062 blev overdraget 93 FIS (93 fighter Interceptor squadron).
|
|
26-05-1958
|
FU-062 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
29-05-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-06-1958
|
FU-062 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-062 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til AL-P.
|
|
15-10-1958
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 726 på Flyvestation Ålborg.
|
|
08-09-1960
|
AL-P omregistreret til F-062.
|
|
01-07-1964
|
Flyet tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation Skrydstrup.
|
|
11-08-1965
|
F-062 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
11-08-1965
|
F-062 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg
|
|
05-1969
|
F-062 flyttet til Flyvestation Vandel og opstillet ligeledes
som attrap. Flyet blev ved samme lejlighed malet grønt, og alle
synlige numre fjernet. |
|
20-09-1989
|
F-062 blev ophugget. |
|