|
|
|
03-06-1953
|
51-6060 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-060. |
|
25-06-1953
|
FU-060 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
27-06-1953
|
FU-060 blev overdraget 440 FIS (440 fighter Interceptor squadron).
|
|
28-03-1958
|
FU-060 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
04-04-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
09-06-1958
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
26-06-1958
|
FU-060 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-060 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til AB-D.
|
|
06-10-1960
|
AB-D omregistreret til F-060.
|
|
29-01-1965
|
F-060 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg
|
|
01-05-1969
|
F-060 flyttet til Flyvestation Vandel og opstillet ligeledes som
attrap. Flyet blev ved samme lejlighed malet grønt, og alle synlige
numre fjernet.
|
|
20-09-1989
|
F-060 blev ophugget. |
|