|
|
|
15-05-1953
|
51-6034 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-034. |
|
11-06-1953
|
FU-034 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
13-06-1953
|
FU-034 blev overdraget 42 FIS (42 fighter Interceptor squadron).
|
|
20-05-1958
|
FU-034 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
25-05-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-06-1958
|
FU-034 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-034 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til AL-H.
|
|
06-09-1958
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 726 på Flyvestation Ålborg.
|
|
17-10-1960
|
AL-H omregistreret til F-034.
|
|
30-06-1964
|
Flyet tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
06-05-1965
|
Flyet tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation Skrydstrup.
|
|
08-07-1965
|
F-034 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
08-07-1965
|
F-034 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg
|
|
06-1969
|
F-034 flyttet til Flyvestation Skrydstrup igen for at blive
opstillet som attrap. |
|
1988
|
Opstillet som skydemål på skydeområdet ved Oksbøl. |
|
2001
|
F-034 blev ophugget. |
|