|
|
|
07-05-1953
|
51-6028 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-028. |
|
01-06-1953
|
FU-028 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
12-06-1953
|
FU-028 blev overdraget 432 FIS (432 fighter Interceptor squadron).
|
|
17-03-1958
|
FU-028 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
26-03-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-06-1958
|
FU-028 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-028 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til AL-E.
|
|
30-08-1958
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 726 på Flyvestation Ålborg.
|
|
30-11-1960
|
AL-E omregisteret til F-028.
|
|
18-02-1965
|
F-028 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
18-02-1965
|
F-028 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg
|
|
07-03-1989
|
Danmarks Flymuseum i Billund (lukket 1998). |
|
11-1989
|
Nordsjællands Flyvemuseum (senere Danmarks Tekniske
Museum). |
|
04-2003
|
Restaurering påbegyndt for Garnisonsmuseet i Ålborg.
|
|
03-03-2008
|
Udstillet på Garnisonsmuseet i Ålborg.
|
|