15-05-1953
|
51-6026 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-026. |
|
11-06-1953
|
FU-026 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
19-06-1953
|
FU-026 blev overdraget 331 FIS (331 fighter Interceptor squadron).
|
|
29-04-1958
|
FU-026 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
06-05-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-06-1958
|
FU-026 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-026 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til AL-T.
|
|
02-06-1959
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 726 på Flyvestation Ålborg.
|
|
09-11-1960
|
AL-T omregistreret til F-026.
|
|
29-04-1965
|
F-026 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg
|
|
06-1969
|
F-026 blev flyttet til Flyvestation Vandel |
|
20-09-1989
|
F-026 blev ophugget og fjernet fra Flyvestation Vandel. |
|