06-05-1953
|
51-6018 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-018. |
|
09-06-1953
|
FU-018 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
11-06-1953
|
FU-018 blev overdraget 432 FIS (432 fighter Interceptor squadron).
|
|
28-04-1958
|
FU-018 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt MAP-7F-733, og klargøring for færgetransport til Danmark påbegyndes. |
|
26-06-1958
|
FU-018 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-018 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til AL-J.
|
|
09-09-1958
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 726 på Flyvestation Ålborg.
|
|
11-11-1960
|
AL-J omregistreret til F-018.
|
|
01-02-1965
|
F-018 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg
|
|
04-1969
|
Opstillet som attrap på Flyvestation Karup. |
|
26-03-1992
|
F-018 blev ophugget. |
|