|
|
|
06-05-1953
|
51-6016 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-016. |
|
01-07-1953
|
FU-016 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
09-07-1953
|
FU-016 blev overdraget 496 FIS (496 fighter Interceptor squadron).
|
|
21-04-1958
|
FU-016 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt MAP-7F-733, og klargøring for færgetransport til Danmark påbegyndes. |
|
26-06-1958
|
FU-016 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-016 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til AB-N.
|
|
19-11-1958
|
Flyet blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
03-10-1960
|
AB-N omregistreret til F-016.
|
|
21-07-1965
|
F-016 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
21-07-1965
|
F-016 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
|
|
10-09-1968
|
Flyet opmagasineret og brugt til reservedele (også kaldt
kannibalisering).
|
|
01-06-1969
|
Flyet blev opstillet som attrap på Flyvestation Skrydstrup.
|
|
1988
|
F-016 blev flyttet til skydeområdet ved Oksbøl som skydemål. |
|
2001
|
F-016 blev ophugget. |
|