|
|
|
20-04-1953
|
51-5994 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-994. |
|
11-06-1953
|
FU-994 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
17-06-1953
|
FU-994 blev overdraget 465 FIS (465 fighter Interceptor
squadron).
|
|
16-04-1958
|
FU-994 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
19-04-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-06-1958
|
FU-994 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-994 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
AB-O.
|
|
05-12-1958
|
AB-O blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
01-04-1960
|
AB-O omregistreret til F-994.
|
|
18-06-1963
|
F-994 kørte i nettet på Olderburg AB i Vesttyskland, da
bremseskærmen svigtede.
|
|
05-1965
|
F-994 blev udfaset og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg, og brugt til reservedele (kannibalisering).
|
|
10-06-1988
|
F-994 blev opstillet som skydemål på skydeområdet ved Oksbøl.
Flyet er senere hen blevet ophugget, dato ukendt. |
|