|
|
|
27-04-1953
|
51-5985 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-985. |
|
11-06-1953
|
FU-985 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
12-06-1953
|
FU-985 blev overdraget 432 FIS (432 fighter Interceptor
squadron).
|
|
29-04-1958
|
FU-985 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
01-05-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-06-1958
|
FU-985 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-985 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
AB-S.
|
|
24-02-1959
|
AB-S blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
08-04-1960
|
AB-S omregistreret til F-985.
|
|
01-01-1965
|
F-985 blev flyttet til Flyvestation Karup, hvor den blev
opstillet som attrap.
|
|
31-01-1965
|
F-985 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Flyet blev opstillet som attrap på Flyvestation Ålborg, og brugt
til reservedele (kannibalisering).
|
|
26-03-1992
|
F-985 blev ophugget. |
|