|
|
|
16-04-1953
|
51-5984 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-984. |
|
11-06-1953
|
FU-984 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
12-06-1953
|
FU-984 blev overdraget 432 FIS (432 fighter Interceptor
squadron).
|
|
24-04-1958
|
FU-984 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
28-04-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-06-1958
|
FU-984 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-984 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
AL-K.
|
|
11-09-1958
|
AL-K blev tildelt Eskadrille 726 på Flyvestation Ålborg.
|
|
06-12-1960
|
AL-K omregistreret til F-984.
|
|
06-05-1965
|
AL-K blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation Skrydstrup.
|
|
16-11-1965
|
F-984 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
18-11-1965
|
F-984 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg.
|
|
05-1966
|
F-984 blev flyttet til Flyvestation Karup, hvor den blev
opstillet som attrap.
|
|
17-09-1992
|
F-984 blev flyttet til ABDR i tidligere Kjevik AFB, Norge.
|
|
22-09-2006
|
F-984 blev den flyttet til Svedino, Automobile and Aviation Museum, og skal bruges til reservedele til F-977. |
|