25-04-1953
|
51-5976 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-976. |
|
08-06-1953
|
FU-976 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
04-07-1953
|
FU-976 blev overdraget 97 FIS (97 fighter Interceptor
squadron).
|
|
20-05-1958
|
FU-976 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
25-05-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-06-1958
|
FU-976 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-976 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
AL-N.
|
|
04-10-1958
|
AL-N blev tildelt Eskadrille 726 på Flyvestation Ålborg.
|
|
07-02-1960
|
F-976 totalhavarerede vest for Flyvestation Ålborg.
Flyet brød i brand kort efter take-off. Piloten var nødsaget til
at ejecte til sikkerhed. F-976 ramte Limfjorden nær Gjøl.
Årsag: En kortslutning i et kabel forårsagede en meget hurtig og
voldsom overophedning af motoren.
|
|
18-08-1960
|
Da bremseskærmen ikke foldede sig ud, endte AL-N i nettet
for enden af banen.
|
|
10-09-1960
|
AL-N kom tilbage i tjeneste efter reparation.
|
|
06-10-1960
|
AL-N omregistreret til F-976.
|
|