|
|
|
16-04-1953
|
51-5971 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-971. |
|
28-05-1953
|
FU-971 blev overdraget 71 FIS (71 fighter Interceptor
squadron).
|
|
01-04-1958
|
FU-971 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
06-04-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
18-05-1958
|
FU-971 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
26-06-1958
|
FU-971 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-971 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
AL-S.
|
|
02-03-1959
|
AL-S blev tildelt Eskadrille 726 på Flyvestation Ålborg.
|
|
03-11-1960
|
AL-S omregistreret til F-971.
|
|
01-07-1964
|
F-971 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
17-09-1964
|
F-971 blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
16-10-1964
|
F-971 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
14-03-1966
|
F-971 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
14-03-1966
|
F-971 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg.
|
|
1969
|
F-971 blev flyttet til Flyvestation Karup, og opstillet som
attrap.
|
|
1987
|
F-971 flyttet tilbage til Flyvestation Ålborg, hvor den placeres på BOR pladsen (Burn and Rescue).
F-971 blev ved samme lejlighed malet grønt, og alle synlige numre fjernet. |
|
01-2002
|
Dele brugt til reservedele på F-947.
|
|
02-10-2006
|
F-971 blev ophugget. |
|