11-04-1953
|
51-5963 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-963. |
|
29-04-1953
|
FU-963 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
04-05-1953
|
FU-963 blev overdraget 323 FIS (323 fighter Interceptor
squadron).
|
|
10-04-1958
|
FU-963 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
14-04-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-06-1958
|
FU-963 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-963 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
AB-H.
|
|
22-08-1958
|
AB-H blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
10-10-1958
|
AB-H punkterede på venstre hjul under en touch and go, hvorefter
hjulet blokerede og flyet kørte af banen.
|
|
22-06-1960
|
AB-H omregistreret til F-963.
|
|
10-1964
|
F-963 transporteret til Saltholm, hvor flyet blev brugt til
støjmålinger for anlæggelsen af en mulig lufthavn.
Herefter blev flyet transporteret til Flyvestation Værløse, hvor
flyet blev opstillet som attrap.
|
|
15-10-1964
|
F-963 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
16-10-1964
|
F-963 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
F-963 blev herefter plyndret for brugbare dele (kannibalisme),
på nær motoren.
|
|
01-1966
|
F-963 blev ophugget. |
|