10-04-1953
|
51-5960 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-960. |
|
03-10-1953
|
FU-960 blev overdraget 5 FIS (5 fighter Interceptor
squadron).
|
|
29-05-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
02-06-1958
|
FU-960 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
26-06-1958
|
FU-960 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-960 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
AL-F.
|
|
30-08-1958
|
AL-F blev tildelt Eskadrille 726 på Flyvestation Ålborg.
|
|
07-07-1960
|
FU-960 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
03-10-1960
|
AL-F omregistreret til F-960.
|
|
16-01-1961
|
Under taxikørsel kørte F-960 af banen, som resulterede i at
venstre landingsstel brød sammen. F-960 blev kort efter repareret,
og var tilbage i tjeneste d. 18. maj 1961.
|
|
01-07-1964
|
F-960 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
04-09-1964
|
F-960 blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
01-10-1964
|
F-960 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
07-01-1966
|
F-960 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
07-01-1966
|
F-960 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg.
|
|
05-1966
|
F-960 blev flyttet til Flyvestation Karup, og opstillet som
attrap. Flyet blev ved samme lejlighed malet grønt, og alle synlige
numre fjernet.
|
|
1986
|
F-960 flyttet til Flyvestation Vandel.
|
|
09-1989
|
F-960 blev ophugget. |
|