|
|
|
23-04-1953
|
51-5953 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-953. |
|
11-06-1953
|
FU-953 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
17-07-1953
|
FU-953 blev overdraget 465 FIS (465 fighter Interceptor
squadron).
|
|
24-04-1958
|
FU-953 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
24-04-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-06-1958
|
FU-953 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-953 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
AL-Q.
|
|
23-10-1958
|
AL-Q blev tildelt Eskadrille 726 på Flyvestation Ålborg.
|
|
13-01-1960
|
AL-Q kørte i fangenettet, og fik store skader herved. Flyet fik
efter uheldet skiftet halen og hood.
|
|
28-03-1960
|
F-953 indgik igen i tjeneste efter reparation.
|
|
25-10-1960
|
AL-Q omregistreret til F-953.
|
|
01-07-1964
|
F-953 blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
30-04-1965
|
F-953 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og senere opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg.
|
|
04-1969
|
F-953 blev flyttet til Flyvestation Karup, og opstillet som
attrap.
|
|
26-03-1992
|
F-953 blev ophugget. |
|