|
|
|
25-03-1953
|
51-5952 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-952. |
|
29-04-1953
|
FU-952 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
04-05-1953
|
FU-952 blev overdraget 4750th TNG ( 4750th Air Base
Squadron).
|
|
16-04-1958
|
FU-952 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
19-04-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-06-1958
|
FU-952 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-952 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
AL-C.
|
|
28-08-1958
|
AL-C blev tildelt Eskadrille 726 på Flyvestation Ålborg.
|
|
21-10-1960
|
AL-C omregistreret til F-952.
|
|
18-11-1965
|
F-952 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
18-11-1965
|
F-945 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering).
|
|
05-1966
|
F-952 blev flyttet til Flyvestation Karup, og opstillet som
attrap.
|
|
26-03-1992
|
F-952 blev ophugget. |
|