|
|
|
19-03-1953
|
51-5946 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-946. |
|
15-04-1953
|
FU-946 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
15-04-1953
|
FU-946 blev overdraget 323 FIS (323 fighter Interceptor
squadron).
|
|
27-05-1958
|
FU-946 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
29-05-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-06-1958
|
FU-946 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-946 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
AB-E.
|
|
18-08-1958
|
AB-E blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
28-10-1960
|
AB-E omregistreret til F-946.
|
|
03-08-1962
|
Rep. efter kollision med en traktor.
|
|
01-02-1965
|
F-946 opmagasineres.
|
|
20-04-1965
|
F-946 blev tildelt Eskadrille 728 på Flyvestation
Skrydstrup.
|
|
28-05-1965
|
F-946 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og senere opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg.
|
|
06-1969
|
Opstillet som attrap på Flyvestation Skrydstrup. F-946 er senere blevet flyttet til BOR pladsen (Brand- og redningspladsen) på Flyvestation Skrydstrup. |
|
03-10-2008
|
F-946 står stadig på BOR pladsen. Udbrændt vrag. |
|