|
|
|
24-03-1953
|
51-5945 stod klar ved North Americans fabrik i Inglewood USA, og blev indregistreret FU-945. |
|
12-05-1953
|
FU-945 blev tildelt USAF Air Defence Command.
|
|
23-05-1953
|
FU-945 blev overdraget 71 FIS (71 fighter Interceptor
squadron).
|
|
01-04-1958
|
FU-945 blev tildelt MAP (Military Assistance Program) projekt
MAP-7F-733.
|
|
04-04-1958
|
Klargøring for søtransport til Danmark, påbegyndt.
|
|
26-06-1958
|
FU-945 ankom til Nørresundby Havn ombord på Hangarskibet USS
Tripoli, hvorefter flyet blev transporteret via landvejen til
Flyvestation Ålborg.
|
|
27-06-1958
|
FU-945 blev overdraget til Flyvevåbnet og omregistreret til
AB-F.
|
|
18-08-1958
|
AB-F blev tildelt Eskadrille 723 på Flyvestation Ålborg.
|
|
12-12-1960
|
AB-F omregistreret til F-945.
|
|
04-01-1965
|
F-945 fik en punktering på højre hovedhjul under landing, og kørte af banen. Flyet fik mindre skader ved uheldet. |
|
14-09-1965
|
F-945 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet, fra Flyvestation
Skrydstrup til Flyvestation Ålborg.
|
|
14-09-1965
|
F-945 blev udfaset fra Flyvevåbnet.
Efter udfasningen blev flyet brugt til reservedele
(kannibalisering), og opstillet som attrap på Flyvestation
Ålborg.
|
|
1966
|
F-945 flyttes flyet til BOR pladsen på Flyvestation Værløse.
|
|
1974
|
F-945 til Kløvermarken for opbevaring til museumsbrug, men er senere blevet ophugget - dato ukendt. |
|